تکرار فینال جذاب جوکوویچ و آلکاراس در ویمبلدون؛ اسطوره انتقام می‌گیرد؟

تجربه صربیناتور در فینال به کمک او می‌آید، اما نیروی جوانی و آمادگی بدنی فوق‌العاده آلکاراس هم برای نوله دردسرساز خواهد بود

نوواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس در فینال مسابقات ویمبلدون-جولای ۲۰۲۳-شبکه‌های اجتماعی

اسپانیایی‌ها روز یکشنبه ۲۴ تیر در دو فینال حساس و تماشایی نماینده خواهند داشت. فینال یورو ۲۰۲۴ و تقابل تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و انگلستان، به همراه فینال مسابقات تنیس ویمبلدون که کارلوس آلکاراس اسپانیایی و نوواک جوکوویچ صربستانی در آن رقابت می‌کنند.

 اعجوبه ۲۱ ساله تنیس جهان، روز جمعه پس از پیروزی مقابل مدودف در مرحله نیمه‌نهایی ویمبلدون در لندن، در مصاحبه‌اش  کُری جالبی برای انگلیسی‌ها خواند که با واکنش تماشاگران حاضر در ورزشگاه روبه‌رو شد. او گفت «یک‌شنبه قرار است یک روز خوب برای اسپانیایی‌ها باشد» که هواداران حاضر در ورزشگاه شماره یک ویمبلدون او را «هو» کردند. آلکاراس هم تلاش کرد حرفش را اصلاح کند و با خنده افزود: «من نگفتم اسپانیا قرار است برنده شود. گفتم قرار است روز هیجان‌انگیزی باشد.»

درنتیجه به نظر می‌رسد که روز یکشنبه کارلوس آلکاراس روز سختی در پیش داشته باشد و نتواند روی حمایت تماشاگران انگلستانی چندان حساب باز کند. تنیس‌باز شماره ۳ جهان و مدافع عنوان قهرمانی جام ویمبلدون، با پیروزی ۳ بر یک مقابل دنیل مدودف به فینال مسابقات ویمبلدون رسید.  

او که سال گذشته هم در فینالی مشابه با فینال امسال موفق شده بود تا نوواک جوکوویچ پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ را شکست دهد، حالا پس از موفقیت در دومین صعود به فینال ویمبلدون می‌گوید: «از عملکردم راضی‌ام و دیگر احساس یک تازه‌وارد را ندارم. می‌دانم که قبل از فینال چه حس و حالی خواهم داشت. قبلا در این شرایط بوده‌ام و سعی می‌کنم کارهایی را که سال گذشته برای رسیدن به قهرمانی انجام دادم تکرار کنم. مسابقه با جوکوویچ بسیار دشوار خواهد بود.»

آلکاراس بعد از نادال، دومین مرد اسپانیایی در تاریخ است که حداقل دو بار به فینال قدیمی‌ترین رویداد تنیس جهان راه پیدا کرده است، همچنین بعد از مربع تکرارنشدنی نواک جوکوویچ، رافائل نادال، راجر فدرر و اندی ماری، معروف به «Big4»، پنجمین بازیکن در ربع قرن اخیر است که در یک فصل به فینال دو گرنداسلم رولان‌گاروس و ویمبلدون صعود می‌کند.

اما در سوی دیگر، نواک جوکوویچ هم موفق شد تا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل لونروز موزتی، برای دهمین بار در دوران حرفه‌ای‌اش به دیدار پایانی مسابقات ویمبلدون برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین با این پیروزی به سی‌‌وهفتمین فینال خود در مسابقات گرنداسلم رسید تا رکورد خارق‌العاده‌اش را دست‌نیافتنی‌تر از قبل کند و به نخستین بازیکن در تاریخ تنیس جهان بدل شود که بعد از ۳۵ سالگی به سه فینال ویمبلدون راه یافته است. این اولین فینال جوکوویچ در رقابت‌های فصل اخیر است و درنتیجه اسطوره تمام‌نشدنی با رکورد تاریخی ۲۵ قهرمانی در گرنداسلم  تنها یک گام فاصله دارد.

اما کار چندان برای جوکوویچ آسان نیست، زیرا آلکاراس جوان در قیاس با او آمادگی بدنی بهتری دارد و با همین ویژگی و رفت‌وبرگشت‌های برق‌آسا در فینال سال گذشته ویمبلدون موفق شد تا نوله را زمین‌گیر کند. با این حال، استفاده از تجربه می‌تواند به اصلی‌ترین عامل موفقیت جوکوویچ در این دیدار حساس تبدیل شود.

صربیناتور تاکنون در تقابل‌هایش برابر تنیس‌باز اسپانیایی ۳ بر ۲ جلو است و در دو مصاف آخرش با او هم برنده از زمین مسابقه بیرون آمد. او سال گذشته با قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا، به بیست‌وچهارمین گرنداسلم خود رسید و ضمن تثبیت جایگاهش در مقام  پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ تنیس مردان، به رکورد مارگارت کورت، زن پرافتخار دنیای تنیس از استرالیا، رسید و اکنون با قهرمانی در ویمبلدون می‌تواند از این حیث نیز رکورددار شود.

همچنین در بخش زنان تنیس ویمبلدون، امروز از ساعت ۱۳ به وقت محلی، جزمین پائولینی از ایتالیا و باربورا کریچیکووا از چک، در جدالی که پیش از آغاز این رقابت‌ها کمتر کسی توانست آن را پیش‌بینی کند، برای کسب عنوان قهرمانی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

پائولینی ۲۸ ساله نخستین فینالیست ایتالیایی تاریخ مسابقات ویمبلدون در بخش زنان لقب گرفت. او تا پیش از رقابت‌های این فصل رنگ دور سوم هیچ گرنداسلمی را به چشم ندیده بود. در همین حال، با پیروزی کریچیکووا، جمهوری چک برای دومین سال متوالی در فینال ویمبلدون نماینده خواهد داشت. مارکتا وندروسووا سال گذشته قهرمان این بازی‌ها شده بود. این دو تنیس‌باز پیش از این در دور مقدماتی اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر روبه‌رو شده بودند که آن مسابقه با پیروزی کریچیکووا به پایان رسید.

بیشتر از ورزش